Wyłudzanie pieniędzy przez firmy transportowe

Awatar użytkownika
adrian cieslak
Posty: 32
Rejestracja: 25 marca 2019, 18:31

17 czerwca 2019, 19:12

Witajcie, ku przestrodze podzilę się z Wami historyjką jak to firma kurjerska wraz z firmą pośredniczącą próbowały naciągnąć mnie na nienależną im dopłatę do przesyłki. Pierwszy list na ten temat otrzymałem około 4 tygodni po zrealizowaniu przesyłki. Zazwyczaj jest to czas kiedy zapomnieliśmy już co wysyłaliśmy. Poniżej wkleję dla zainteresowanych autentyczną historię komunikacij z firmą pośredniczącą i sposób w jaki sprawa została przeze mnie potraktowana. Być może posłuży to dla innych jako forma inspiracji jak załatwiać sprawy z firmami chcącymi wyłudzić od nas nienależne im dopłaty. Jeśli pojawi się kolejna korespondencja, będę temat aktualizował.

Pozdrawiam

Szanowny Kliencie,

Twoja przesylka o numerze 1.....................7 zostala zweryfikowana przez DPD Classic i stwierdzono pewne nieprawidlowosci:

Róznica w wadze deklarowanej i zweryfikowanej. Wartosc doplaty, zaleznie od wybranej przez Ciebie waluty wynosi: £9.48 / 44.56 zl / €10.90.
Sortownia kuriera zarejestrowala róznice wagi:

Waga zadeklarowana przez Ciebie - 10 kg
Waga zweryfikowana przez przewoznika - 12.2 kg
Firma kurierska odnotowala, ze Twoja paczka miesci sie w wyzszym przedziale wagowym, stad konieczna jest doplata do kosztów transportu. Jezeli chcialbys otrzymac protokól weryfikacji, przeslij taka prosbe w odpowiedzi na tego maila.
Calkowita doplata, zgodnie z cennikiem Przesylarka.pl, zaleznie od wybranej przez Ciebie waluty wynosi: £9.48 / 44.56 zl / €10.90

Doplate prosimy uregulowac w terminie 2 dni od daty otrzymania niniejszej wiadomosci.

Prosimy o uregulowanie naleznosci poprzez ten link.
Jesli link nie otwiera sie, skopiuj ponizszy i wklej go do okna swojej przegladarki.
/https://przes............................................................

Wiecej informacji na temat doplat znajdziesz w regulaminie Przesylarka.pl.

W razie pytan nasz Dzial Obslugi Klienta jest do Panstwa dyspozycji.

Pozdrawiamy,
Zespól Przesylarka.pl
Dolacz do nas na Facebooku.
Sprawdz opinie naszych klientów - srednia ocena naszych uslug to 9.2/10.

Usluga realizowana za posrednictwem Efero Sp. z o.o. Sp.k., ul. Grabiszynska 151, 53-439 Wroclaw

© 2019 Przesylarka.pl



Adrian Cieslak <[email protected]>
Tue, Jun 11, 5:26 PM (2 days ago)
to Przesylarka.pl

Szanowni Panstwo !
Dziekuje serdecznie za wasz email majacy na celu wyludzenie nienaleznych wam pieniedzy za usluge oplacona z góry.
Usluga obejmowala dostarczenie przesylki standardowej o wadze w przedziale od 0 do 31.5kg. Zadeklarowana waga to 10 kg co bylo zgodne z pomiarem waga domowa, której dokladnosc wynosi +/- 1kg. Oplata, na która próbujecie mnie naciagnac jest jawna próba wyludzenia nienaleznych Wam pieniedzy i uzyskania kozysci majatkowej. Nawet jesli mialby miejsce w powyzszym przypadku blad pomiaru urzadzenia pomiarowego to waga, która podajecie jest z nieznaczna odchylka i nadal miesci sie w przedziale górnego limitu 31.5kg, który sami ustaliliscie !
W ziazku z powyzszym jednostronnie i nieodwolalnie uznaje wasz list jako bezczelna próbe wyludzenia nienaleznych wam pieniedzy a kazdy kolejny bedzie wiazal sie z nalozeniem na firme go wysylajaca (Przesylarka.pl) umownej kary w wysokosci £50 platnej w terminie 10 dni na konto bankowe.
Powysza opata ma na celu zrekompensowanie szkody moralnej oraz straconego czasu powieconego na odpisywanie na wasze absurdalne próby zdobycia nienaleznych wam pieniedzy. W zwiazku z powyzszym nie musza Panstwo nic robic a kazdy kolejny list w przedmiotowej sprawie bedzie przeze mnie potraktowany jako zaakceptowanie powyzszej oplaty.
Prosze równiez aby kazdy kolejny list byl podpisywany przez osobe was reprezentujaca. Wszystkie anonimy ukrywajace sie za nazwa firmy beda traktowane jako SPAM, za co równiez ustalam umowna kare w wysokosci £50 platnej w terminie 10 dni na konto bankowe.
Z powazaniem zdegustowany wasza bezczelnoscia klient:

A.........C.............





M........... S................. - Przesylarka.pl
Wed, Jun 12, 9:16 AM (1 day ago)
to me

Witam Pani Adrianie,

Wszystkie przesylki sa wazone w sortowni glównej DPD na wadze skalibrowanej a zatem pomiar jest poprawny. W przypadku pomiarów na innych wagach uzyskany wynik moze byc nieprawdziwy w zwiazku z odchyleniem tolerancji poprawnosci pomiaru. Pomiary przesylek dokonywane sa w scisle ustalonych warunkach, przy odnotowaniu nadwagi generowany jest dokument potwierdzajacy nadwage paczki.

W przypadku paczek miedzynarodowych DPD Classic wystepuje dwa progi wagowe tj. do 10 kg oraz od 10 kg do 31,5 kg. Waga 31,5 kg jest maksymalna waga jaka w tej usludze mozna wyslac paczke. W przypadku gdyby ta waga zostala przekroczona paczka moglaby zostac w ogóle nie odebrana, zawrócona do Nadawcy lub nalozona znacznie wieksza doplata za przekroczenie maksymalnej wagi paczki.

Doplata, która Pan otrzymal jest suma: róznicy w cenie + oplata za zlamanie regulaminu. Za paczke o wadze 10 kg zaplacil Pan 18.48 GBP, natomiast za paczke o zweryfikowanej wadze 12,2 kg zaplacilby Pan 22,49 GBP stad doplata. Informacje o doplatach znajduja sie w regulaminie, który zostal przez Pana zaakceptowany podczas skladania zamówienia.

Pozdrawiam,
M............. S.......................
--
Specjalista ds. Obslugi Klienta
Przesylarka.pl - Porównywarka uslug kurierskich
/www.przesylarka.pl




A......... C.......... <[email protected]>
Jun 12, 2019, 6:39 PM
to Przesylarka.pl

Witam Pani M...............

Dziekuje za Pani odpowiedz, która jednoczesnie jest zgodą na nalozona na firme, która Pani reprezentuje oplaty rekompensujacej straty moralne oraz zmarnowany czas. Jak w poprzednim liscie napisalem jednostronnie i nieodwolalnie uznaje wasz list jako bezczelna próbe wyludzenia nienaleznych wam pieniedzy przez co nalezy rozumiec iz odrzucam wasze roszczenia. W zalaczniku zamieszczam zrzut ekranu z wycena przesylki o wadze 12.2kg i gabarytach wiekszych niz moja przesylka. Wycena powyzszej przesylki opiewa na kwote 17.99 a nie 22.49 jak Pani pisze. Co jednoznacznie potwierdza fakt, iz oplata która próbujecie ode mnie wyludzic ma za zadanie jedynie podstepne uzyskanie dodatkowych srodków a nie ewentualne zrekompensowanie poniesionej straty, co moglo by miec miejsce gdyby koszt przewozu przesylki byl wyzszy niz z góry uiszczona oplata. W zwiazku z powyzszym smiem twierdzic ze powyzsza oplata ma za zadanie podstepne wyludzanie nienaleznych dodatkowych oplat w sytuacji gdzie firma nie poniosla dodatkowych kosztów! Mysle, ze temat ten naswietlilem dostatecznie jasno i jest juz zamkniety.
W zwiazku z zaakceptowaniem przez Pania jako osobe reprezentujaca firme Przesylarka oplaty rekompensujacej poniesione przezemnie szkody moralne i zmarnowany czas prosze o uiszczenie kwoty £50 na w terminie 10 dni roboczych na konto bankowe : A....... C.........., Sort Code 8......0, Accoun Number 0..........9.

Nadmieniam, iz kazdy kolejny list majacy na celu wyludzenie nienaleznych Wam pieniedzy bedzie wiazal sie z nakladaniem na Was kolejnych oplat w w/w kwocie. Stosowane przez Panstwa nieuczciwe praktyki powinny zostac zakonczone, gdyz raz zachwiana reputacja firmy czasami jest juz nie do odbudowania, a w ostatnim czasie slyszalem wiele nieprzychylnych wam komentarzy w zwiazku z powyzszymi praktykasmi.

Prosze o nie marnowanie wiecej mojego cennego czasu.

Z powazaniem

A...... C.........




W............. D........ - Przesylarka.pl
3:16 PM (12 minutes ago)
to me

Panie Adrianie,

wszelkie informacje w sprawie doplaty do zlecenia transportu zostaly Panu przedstawione.

Z Naszej strony mozemy zaproponowac Panu oplacenie tylko 50 % nalozonych kosztów czyli 4 GBP.

Pozdrawiam,
W.......... D........
--
Specjalista ds. Obslugi Klienta
Przesylarka.pl - Porównywarka uslug kurierskich




A...... C...........
3:24 PM (4 minutes ago)
to Przesylarka.pl

Pani W...........

Ja równiez odnioslem sie do waszych argumentów. W zwiazku z wasza wspanialomyslnoscia i checia wspólpracy jako czlowiek kulturalny odplace sie tym samym i prosze o potracenie sobie w/w kwoty z oplaty, która nalozylem na wasza firme a która zaakceptowaliscie.
Pozostala czesc naleznej mi kwoty nalezy przelac na w/w konto bankowe we wskazanym terminie.

Pozdrawiam.
A....... C.......
DAE avatar
antonio.zapotocki
Posty: 66
Rejestracja: 25 marca 2019, 12:13

18 czerwca 2019, 00:20

Witam.
No i pięknie tak trzymać . . .
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
adrian cieslak
Posty: 32
Rejestracja: 25 marca 2019, 18:31

18 czerwca 2019, 19:31

CIĄG DALSZY ...................


A............ C..............
6:24 PM (2 minutes ago)
to Przesyłarka.pl

Szanowni Państwo !

Proszę o nie rozpoczynanie kolejnych wątków i nie zaśmiecania raz rozpoczętego tematu.
W dniu dzisiejszym tj. 18/06/2019 godz. 10.51 otrzymałem z Państwa skrzynki emailowej kolejny list, który jest kolejną próbą wyłudzenia nienależnych wam pieniędzy. Powyższy list nie został również przez nikogo podpisany, co wiąże się z nałożeniem na was kolejnej opłaty w wysokości £50 płatnej w terminie 10 dni na konto bankowe , o której zostaliście wcześniej poinformowani, a która to została przez was zaakceptowana.

W związku z faktem iż Wasze działania zaczynają być natrętne i uciążliwe informuję iż kolejne będą wiązały się ze zgłoszeniem próby wyłudzenia w miejscowym komisariacie policji w Livingston. Nadmieniam również , iż jestem w kontakcie z innymi osobami poszkodowanymi przez was w identyczny sposób, a które dla "świętego spokoju" uregulowały nakładane przez Was kary. Są to osoby czujące się przez Was poszkodowane i oszukane.

Proszę o przedstawienie mi dowodów na podstawie, których chcecie mnie naciągnąć :
- protokołu pomiaru (ważenia).
- zdjęcia przesyłki na wadze z widocznym wyświetlaczem oraz naklejką na przesyłce tak aby możliwe było rozpoznanie czy pomiar rzeczywiście dotyczy mojej przesyłki a nie podobnej.
- certyfikatu kalibracji urządzenia pomiarowego wraz z danymi instytucji zajmującej się kalibracją w/w urządzenia.
- wpisu do wewnętrznego rejestru kalibracji wraz z datą, nazwą urządzenia i jego modelem.
- zdjęcie tabliczki znamionowej urządzenia pomiarowego oraz naklejki z datą kalibracji znajdującej się na urządzeniu pomiarowym.
- dane osoby obsługującej urządzenie pomiarowe w trakcie odbywania się pomiaru.
- certyfikat przeszkolenia z obsługi w/w urządzenia osoby dokonującej pomiaru, której podpis powinien widnieć na protokole pomiaru.
- podstawę prawną, która daje waszej firmie prawo do nakładania kar na swoich klientów w sytuacji gdy nie poniesiona została przez was strata ani dodatkowe koszty (czytaj prawo do wyłudzania nienależnych wam pieniędzy).

Opłatę rekompensującą poniesione przezemnie szkody moralne i zmarnowany czas należy uiścić w kwcie £100 w terminie 10 dni roboczych na wskazane wcześniej konto bankowe.
Brak wpłaty w ww. terminie spowoduje przekazanie Waszej sprawy do zewnętrzenej kancelarii, co może skutkować dla Was także powstaniem dodatkowych kosztów obsługi prawnej.

Pozdrawiam serdecznie

A............... C..............

Ps. Dla uporządkowania korespondencji poniżej wklejam treść listu przysłanego do mnie w osobnym wątku do którego odniosi się ten list.



Przesyłarka.pl
10:51 AM (7 hours ago)

to me

Przesyłarka.pl -
Porównywarka usług kurierskich
Szanowny Kliencie,

Do dnia dzisiejszego nie otrzymaliśmy od Ciebie dopłaty.

Na Twoją przesyłkę o numerze 15504100040727 została nałożona dodatkowa opłata przez DPD Classic.

Całkowita dopłata, zgodnie z cennikiem Przesyłarka.pl, zależnie od wybranej przez Ciebie waluty, wynosi: £9.48 / 44.56 zł / €10.90

Prosimy o uregulowanie należności poprzez ten link.
Jeśli link nie otwiera się, skopiuj poniższy i wklej go do okna swojej przeglądarki.
https://przesylarka.pl/platnosc/327.........................

Prosimy o uregulowanie dopłaty w wysokości: £9.48 / 44.56 zł / €10.90 w ciągu 7 dni, od dnia otrzymania tej wiadomości.

Brak wpłaty w ww. terminie spowoduje przekazanie Twojej sprawy do zewnętrzenej kancelarii, co może skutkować dla Ciebie także powstaniem dodatkowych kosztów obsługi prawnej.

Dlaczego otrzymujesz tego maila?
Firmy kurierskie mają prawo do weryfikacji wagi, wymiarów, zawartości oraz opakowania Twoich paczek. Jeżeli zweryfikowane parametry różnią się od tych, które deklarowałeś, koszt przesyłki wzrasta.

Więcej informacji na temat dopłat znajdziesz w regulaminie Przesyłarka.pl.

W razie pytań nasz Dział Obsługi Klienta jest do Państwa dyspozycji.

Pozdrawiamy,
Zespół Przesyłarka.pl
Dołącz do nas na Facebooku.
Sprawdź opinie naszych klientów - średnia ocena naszych usług to 9.2/10.

Usługa realizowana za pośrednictwem Efero Sp. z o.o. Sp.k., ul. Grabiszyńska 151, 53-439 Wrocław

© 2019 Przesyłarka.pl




A........... C............ <[email protected]>
5:43 PM (39 minutes ago)

to Przesyłarka.pl

Szanowni Państwo.
Proszę o ewentualne kontynuowanie naszej korespondencji w raz rozpoczętym wątku.
Tak jak wcześniej napisałem w związku z faktem iż wasza firma próbuje podstępnie wyłudzić ode mnie nienależne Wam pieniądze jednostronnie i nieodwołalnie odrzuciłem Wasze roszczenia. W jednym z poprzednich emaili ustaliłem opłatę umowną za kolejne nękanie mnie próbami wyłudzenia nienależnych wam sierodków. Jednocześnie byliście poinformowani iż wszystkie listy w formie anonimów będą się również wiązały z potraktowaniem ich jako SPAM i będzie nałożona za nie opłata w ustalonej wysokości, a którą po przez kontynuowanie waszych działań zaakceptowaliście. W związku z otrzymaniem tego niepodpisanego anonimowego listu zostaje nałożona na waszą firmę kolejna opłata w wysokości £50 płatnej w terminie 10 dni na konto bankowe. Brak wpłaty w ww. terminie spowoduje przekazanie Waszej sprawy do zewnętrzenej kancelarii, co może skutkować dla Was także powstaniem dodatkowych kosztów obsługi prawnej.

Pozdrawiam
A................C........
Awatar użytkownika
adrian cieslak
Posty: 32
Rejestracja: 25 marca 2019, 18:31

04 lipca 2019, 15:07

Ciąg dalszy :
P... M... - Przesyłarka.pl
Jun 20, 2019, 8:23 AM
to me

Panie Adrianie,

wszelkie argumenty zostały już przedstawione, a temat uznajemy za wyczerpany.
Korzystając z usług firmy Przesyłarka.pl zaakceptował Pan regulamin Przewoźnika, co jest jednoznaczne z akceptacją wszelkich warunków w przypadku przeważenia przesyłki, w tym naliczenia dodatkowych opłat. Jeżeli warunki nie odpowiadały Panu przy składaniu zamówienia, należało nie akceptować regulaminu. W pierwotnym mailu przyznał Pan, że waga domowa mogła nie być dokładna, co jest jednoznaczne z przyznaniem, iż pomiar wykonany przez firmę DPD jest prawidłowy, dlatego tym bardziej sytuacja staje się groteskowa.
Informujemy, że w związku z przeważeniem, ponaglenia nadal będą wysyłane przez system.




Pozdrawiam,
P..... M......
--
Specjalista ds. Obsługi Klienta
Przesyłarka.pl - Porównywarka usług kurierskich
Awatar użytkownika
adrian cieslak
Posty: 32
Rejestracja: 25 marca 2019, 18:31

04 lipca 2019, 15:09

A.......C ....... <[email protected]>
Attachments
Thu, Jun 20, 9:12 AM
to info

Szanowna Pani.

Temat nie został wyczerpany gdyż nie przedstawiono mi ani jednego z wymaganych dokumentów, które w świetle prawa mogą być jakimkolwiek dowodem w sprawie. Listę oczekiwanych dokumentów wymieniłem w poprzednim liście. Brak któregokolwiek z nich skutkuje odrzuceniem waszych absurdalnych roszczeń o dopłatę. Jak do tej pory nie otrzymałem od was ani jednego z nich. Więc słowo kontra słowo. Przeciwieństwem tej sytuacji jest moje ostrzeżenie na temat tego iż nie życzę sobie od was żadnych listów anonimowych oraz poinformowanie was o tym iż każdy z tych anonimów będzie wiązał się z opłatą. Poinformowałem Was o tym a wy z pełną premedytacją nadal zasypujecie mnie Spamem czego w dalszym ciągu sobie nie życzę. Ponieważ zostaliście o tym poinformowani a nie wnieśliście w tej sprawie żadnego zażalenia ani protestu jest to umowa obowiązująca nas w świetle prawa w związku z czym na chwilę obecną jesteście jako firma mi dłużni 100 funtów brytyjskich.
Powracając do Pani grośby odnośnie wpisania mnie do rejestru dłużników chciałbym nadmienić że w takiej sytuacji będę składał sprawę do sądu o naruszenie dóbr osobistych, a osobą oskarżoną będzie nie firma a osoba podpisująca się pod powyższą grośbą (szantażem).
Dlatego też w dalszym ciągu oczekuję aby korespondencja była każdorazowo podpisywania. Brak podpisu po raz kolejny będzie wiązał się z opłatą w ustalonej między nami wysokości a przez was jako firmę zaakceptowaną.
Jako firma nie możecie niestety mieć do mnie żadnych pretensji w stosunku do tego w jaki sposób powyższe warunki zostały Wam przedstawione ponieważ w sytuacji chęci nadania przesyłki w identyczny sposób klient MUSI zaakceptować wasz regulamin, co skutkuje tym iż 2 gramy nadwagi lub niedowagi może skutkować nałożeniem na klienta dodatkowej opłaty. Przy czym należy nadmienić iż aby uzyskać niezgodność w pomiarze wagi wystarczy różnica temperatury lub nieodpowiednie ustawienie wagi. Nie mam żadnej pewności w jakich warunkach była ważna (o ile była) moja przesyłka ponieważ jak do tej pory jedyne co mi przedstawiono to wasze wezwanie do zapłaty. Iną sprawą jest absurdalność owego wezwania do zapłaty ponieważ przesyłka którą wysyłałem powinna mieścić się w przedziale 0-31.5kg.
Nawet gdyby wasz pomiar był prawidłowy (z czym się nie zgodzę dopuki nie będą mi przedstawione dokumenty o które prosiłem w poprzednim liście) to zgodnie z logiką to wy powinniście mi zwrócić połowę kosztów przesyłki gdyż nie wykożystałem dostępnego mi limitu wagi. Absurdem natomiast jest w powyższej sytuacji naciągane klienta na koszty których nie ponieśliście a mają służyć jedynie uzyskaniu dodatkowego dochodu. I proszę mi wierzyć że nie jest to pierwsza sprawa kiedy ktoś próbuje mnie naciągnąć w podobny sposób i nigdy żadna firma podobnej sprawy ze mną nie wygrała.

A.... C.....
Awatar użytkownika
adrian cieslak
Posty: 32
Rejestracja: 25 marca 2019, 18:31

04 lipca 2019, 15:10

M.......... S...............a - Przesyłarka.pl
Attachments
Jul 3, 2019, 9:44 AM (1 day ago)
to me


Witam Panie Adrianie,

przepraszamy za długi czas odpowiedzi.

W załączniku przesyłam dokumenty takie jak: protokół weryfikacji wagi i wymiarów oraz certyfikat kalibracji wagi. Nie jesteśmy w stanie przedstawić pozostałych dokumentów, o które Pan prosił, ponieważ paczki ważone i mierzone są automatycznie. Następnie informacja o zweryfikowanych wymiarach i wadze paczki trafia do systemu firmy kurierskiej DPD.

Odnosząc się do do braku podpisów na protokołach przeważenia należy wyjaśnić, iż pomiar wagi następuje na podstawie specjalistycznych certyfikowanych urządzeń automatycznie generujących protokoły z przeważania.

Certyfikaty legalizujące urządzenia pomiarowe DPD Polska wydawane są przez Obwodowy Urząd Miar. Certyfikaty potwierdzają, że przyrząd pomiarowy (odpowiedzialny zarówno za pomiary dotyczące wagi jak i gabarytów) spełnia wymagania zawarte w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 7 grudnia 2007.

Protokoły generowane są na prośbę Klienta automatycznie, nie ma w tych przypadkach ważenia ręcznego. Nie możemy zatem mówić o podpisie osoby dokonującej pomiaru. Data na protokole to data jego wygenerowania a nie pomiaru. Pomiary dokonywane są automatycznie do każdej paczki przechodzącej przez sorter w trakcie procesu sortowania.

Chciałabym również Pana poinformować, że Przesyłarka.pl jako pośrednik usługi zawsze stoimy po stronie klienta i możemy odwołać się w Pana imieniu od nałożonej dopłaty. w tym celu konieczne jest jednak przedstawienie potwierdzenia, że paczka ważyła rzeczywiście tyle ile zostało zadeklarowane podczas składania zamówienia. Takim potwierdzeniem dla firmy kurierskiej może być jeden z dokumentów:

- zdjęcie paczki na wadze z widoczną etykietą, z datą sprzed nadania paczki,
- potwierdzenie, że paczka była ważona na skalibrowanej wadze np. w urzędzie pocztowym,
- specyfikacja towaru, jeśli wysyłany był oryginalny produkt.

Jeśli tylko otrzymamy, którykolwiek z dokumentów będziemy w stanie złożyć reklamację do DPD.


Pozdrawiam,
M........... S..............
--
Specjalista ds. Obsługi Klienta
Przesyłarka.pl - Porównywarka usług kurierskich
Awatar użytkownika
adrian cieslak
Posty: 32
Rejestracja: 25 marca 2019, 18:31

04 lipca 2019, 15:12

A............ C.......... <[email protected]>
1:59 PM (10 minutes ago)
to Przesyłarka.pl

Witam Pani M............

Dziękuję bardzo za kolejny email wraz z aż dwoma (2) załącznikami.
Teraz kruciutko odniosę się do owych załączników a na koniec podsumuję całą sprawę.

Poniżej podam jeszcze raz listę dokumentów, których od was oczekiwałem:

- protokołu pomiaru (ważenia).
- zdjęcia przesyłki na wadze z widocznym wyświetlaczem oraz naklejką na przesyłce tak aby możliwe było rozpoznanie czy pomiar rzeczywiście dotyczy mojej przesyłki a nie podobnej.
- certyfikatu kalibracji urządzenia pomiarowego wraz z danymi instytucji zajmującej się kalibracją w/w urządzenia.
- wpisu do wewnętrznego rejestru kalibracji wraz z datą, nazwą urządzenia i jego modelem.
- zdjęcie tabliczki znamionowej urządzenia pomiarowego oraz naklejki z datą kalibracji znajdującej się na urządzeniu pomiarowym.
- dane osoby obsługującej urządzenie pomiarowe w trakcie odbywania się pomiaru.
- certyfikat przeszkolenia z obsługi w/w urządzenia osoby dokonującej pomiaru, której podpis powinien widnieć na protokole pomiaru.
- podstawę prawną, która daje waszej firmie prawo do nakładania kar na swoich klientów w sytuacji gdy nie poniesiona została przez was strata ani dodatkowe koszty (czytaj prawo do wyłudzania nienależnych wam pieniędzy).

Wraz z Pani listem otrzymałem z w/w listy aż dwa (2) dokumenty. Po dokładniejszych oględzinach stwierdziłem, że protokuł pomiaru
nie zawiera podpisu osoby go generującej, czasu (dokładnej godziny), miejsca dokonania pomiaru. Jednym słowem dokument jest nieważny w świetle prawa.
Jeśli chodzi o certyfikat kalibracji to wszystko wygląda dobrze z wyjątkiem jednego małego szczegułu :
kalibracja dotyczy urządzenia o numerze seryjnym 2100784 natomiast na rzekomym dokumencie z pomiaru wagi widnieje numer 2100787.

P: "Odnosząc się do do braku podpisów na protokołach przeważenia należy wyjaśnić, iż pomiar wagi następuje na podstawie specjalistycznych certyfikowanych urządzeń automatycznie generujących protokoły z przeważania.
Protokoły generowane są na prośbę Klienta automatycznie, nie ma w tych przypadkach ważenia ręcznego. Nie możemy zatem mówić o podpisie osoby dokonującej pomiaru. Data na protokole to data jego wygenerowania a nie pomiaru. Pomiary dokonywane są automatycznie do każdej paczki przechodzącej przez sorter w trakcie procesu sortowania. "

Szanowna Pani, wiem jak wygląda pomiar i jakimi urządzeniami się go dokonuje oraz w jakich warunkach. To, iż urządzenia są automatyczne nie oznacza iż nikt nie ma nad nimi nadzoru. Na każdej zmianie kontrolę nad urządzeniem ma osoba specjalnie przeszkolona, która ponosi odpowiedzialność za swoją pracę. Chciałbym zobaczyć certyfikat dopuszczający do obsługi osobę, która nadzorowała urządzenie w trakcie pomiaru. W chwili obecnej jest to i tak bez znaczenia ponieważ protokół pomiaru jest wadliwy i nie jestem przy jego pomocy w stanie zweryfikować czy wskazana osoba w rzeczywistości miała w trakcie pomiaru nadzór nad linią sortowni.
Brak pozostałych dokumentów świadczy jedynie o bałaganie w firmie DPD i stawia ich w zdecydowanie złym świetle.

Teraz na zakończenie chciałbym jeszcze raz - po raz ostatni - oświadczyć, że odrzucam roszczenia firmy DPD oraz Przesyłarka.
Motywuję to faktem, że po pierwsze żadna z w/w firm nie przedstawiła mi ważnych i wiarygodnych dokumentów potwierdzających fakt pomiaru.
Nie istnieje żaden dokument, iż pomiar dotyczy mojej przesyłki a nie innej a przynajmniej mi taki dokument nie został przedstawiony.
Nie przedstawiono mi informaci na temat dopuszczenia urządzenia do pomiaru (certyfikat dotyczy innej wagi). Nie przedstawiono mi informaci na temat osoby nadzorującej pomiar (obsługującej linię) oraz informacji, że osoba ta w trakcie pomiaru (nieustalony czas, miejsce i dane osoby ze względu na brak podpisu) mogła ową linię obsługiwać.
Kolejną już sprawą ale zgoła odwołującą się do ludzkiej moralności jest fakt, iż w sytuacji gdzie nie zaistniała szkoda ani strata, firma DPD oraz Przesyłarka jako pośrednik próbują naciągnąć klienta na koszty - w świetle prawa nazywa się to PRÓBĄ WYŁUDZENIA !

Chciałbym Państwa poinformować, że powyższa sprawa zostanie opisana ku przestrodze waszych przyszłych klientów.

Jako osoba, która za pośrednictwem firmy Przesyłarka wysłała kilkadziesiąt przesyłek oraz kilkaset po przez DPD, dziś podsumowując powyższe doświadczenie sam rezygnuję z dalszej współpracy i zdecydowanie odradzam innym !
Fakt iż niska cena jest ściśle związana z niską jakością nie jest dla mnie tajemnicą ale powyższe praktyki wynoszą w/w firmy na zupełnie inny poziom, gdzie zysk nawet nieuczciwy ma większe znaczenie od namiastek człowieczeństwa.

Proszę się więcej nie kompromitować i zakończyć tę bezowocną korespondencje !

A......... C............
DAE avatar
antonio.zapotocki
Posty: 66
Rejestracja: 25 marca 2019, 12:13

11 lipca 2019, 23:35

Witam.
Wciągnołem się niczym w jakiś serial i czekam na dalsze odcinki
Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ