Linux

DAE avatar
Włóczęga

28 kwietnia 2019, 12:50

Chciałbym rozpocząć nowy temat dotyczący Linuxa.
Jestem laikiem w komputerach a w oprogramiowaniu i jak się z nim obchodzić w ogóle. Szczególnie jeśli chodzi o instalację.
Od jakiegoś czasu próbuję zainstalować Ubuntu na kompie.
Ściągnąłem program. Zainstalowałem jako boot na flashu jak pokazują na yt. System odpalił, lecz co jakiś czas się wieszał. W dodatku straciłem prawy klawisz w touchpadzie w komputerze. Lewy działa, a prawy robi to samo co lewy.
Skasowałem z flasha program i chciałem wgrać na nowo Ubuntu. Lecz okazało się, że flash zamiast 16GB jakie miał, gdy go kupiłem, teraz ma 250MG. Pomimo formatowania pamięć nie wróciła.
Na szczęście w sklepie wymienili mi flasha na nowy.
Tym razem nie jestem skłonny żeby iść tą samą drogą, żeby znów nie stracić pamięci we flashu,.
Zamiast Ubuntu postanowiłem zainstalować Mint.
I tu znów pojawiły się schody, Żeby odpalić Minta, trzeba ściągcnąć programy do odczytu ISO i czegoś tam jeszcze. Pościągałem wszystko jak jest w instrukcji na stronie Linuxa i nic.
Z kompa usunąłem Windowsa i teraz nie mogę korzytać z tego urządzenia, bo bez sytsemu nie odpala. Znaczy odpala lecz pokazuje sie ikonka no Boot divice.

Czy ktoś w ŁOPATOLOGICZNY sposób może opisać jak zainstalować system Linuxa?
Może jest ktoś z okolic Nottingham, Sheffield, Derby, Doncaster, kto mógłby pokazać mi jak zainstalować to ustrojstwo, żeby komp znów był do użytku?
DAE avatar
Tomasz21

28 kwietnia 2019, 16:35

Witam; Odpowiedź. na pierwsze pytanie; żeby to uruchomić to musisz mieć coś zainstalowane, ( program rozruchowy ), coś co ten system uruchomi. Jak ja to robiłem? Nagrałem komplet na płytę, i wypaliłem.Właściwie kupiłem, bo byłem zielony. Tą płytę mam do dzisiaj i służy dobrze.